Lid Worden

Lid worden bij Drumfanfare Jong Leven

Als je lid wordt van Jong Leven kun je een opleiding voor het bespelen van een muziekinstrument krijgen.

Bij Jong Leven kun je o.a. de volgende instrumenten bespelen: Trompet, Cornet, Bugel, Hoorn, Alt Saxofoon, Tenor Saxofoon, Dwarsfluit, Klarinet, Bariton, Bas, Kleine / Grote Trom, Quint.

Als je kiest om lid te worden van Jong Leven en je wilt een muziek opleiding volgen, dan kun je uit de hiervoor genoemde lijst een instrument kiezen en starten met je opleiding.

Je krijgt dan het gekozen muziekinstrument in bruikleen, het instrument blijft eigendom van de vereniging.

Jong Leven biedt een goede muziekopleiding tegen een zeer concurrerende prijs!

Blazers

Als je een muziekopleiding voor een blaasinstrument gaat volgen krijg je elke week 1 les op het Kunstkwartier (muziekschool) van een gediplomeerd docent. Jong Leven betaalt ieder jaar de helft van de kosten van de muziekschool.

Een startende jeugd-leerling betaalt per jaar ongeveer €350 voor de opleiding. Jong Leven betaalt de andere helft. Hier komen geen kosten meer bij. Het is zelfs nog mogelijk om duo-of trioles te nemen, wat financieel nog voordeliger is. Vraag gerust naar de mogelijkheden!

Dit is dus inclusief lesmateriaal, zoals boeken, cd's en examenkosten. Aan elke opleiding is een officieel examen gekoppeld.

Foto Blazers

Foto Slagwerk

Slagwerk

Wanneer je een muziekopleiding voor een slagwerkinstrument volgt krijg je iedere week van onze eigen docent (gediplomeerd) in D’n Heuvel in Gerwen.

De kosten voor deze opleiding zijn €190 per jaar. Per jaar moet je rekenen op ongeveer 40 lessen. Hier komen geen kosten meer bij.  Dit is dus inclusief lesmateriaal, zoals boeken, cd's en examenkosten. Het is tevens mogelijk om in een duo les te krijgen.Aan elke opleiding is een officieel examen gekoppeld.

Contributie

In 2017 bedraagt de contributie voor leden tot 16 jaar €80,- per jaar en voor leden vanaf 16 jaar €100,- per jaar.

Gemiddeld heb je ongeveer 2 tot 3 jaar les nodig om een A- diploma te behalen. De een doet er korter over en de ander weer langer, dit ligt aan je basiskennis. Na het volgen van de lessen zal je merken dat Jong Leven een leuke gezellige en bruisende vereniging is, dus je wilt graag lid blijven. Je krijgt dan 15% terug van de betaalde lesgelden!

Wil je na het behalen van je A diploma doorgaan voor een B diploma, dan kan dit uiteraard onder dezelfde condities.

Lijkt het je wat? Kom dan gerust een keer kijken op onze gezamenlijke repetitieavond. Dit is altijd op dinsdagavond van 20.00 uur tot 22.00 uur in het gemeenschapshuis D'n Heuvel, Heuvel 11 in Gerwen. Op de dinsdagavond worden ook de muzieklessen voor de slagwerkers verzorgd. Muzieklessen voor de blazers worden gegeven in Het Klooster in Nuenen op een dag in overleg met het Kunstkwartier.

Voor aanmeldingen, proeflessen of vragen neem gerust contact met ons op via: opleiding@drumfanfarejongleven.nl